Back to life

Nu är jag tillbaka efter en härlig weekend i fjällen : ) Härligt att susa (nåja) ner för backarna med asbra musik i lurarna. Inga snygga grabs men å andra sidan var jag inte ute på jakt heller :P Lyckades faktisk åka utan att ramla vare sig i liftar eller backar, något som alltid hört till traditionen. Kanske åker jag mesigare, hehe. Har fruktansvärt ont i fötterna/benen i alla fall. Måste komma ihåg att det är den känsliga delen av min kropp. Misstänker att jag ätit upp mig under vistelsen också. Typiskt. Får ta tag i det här nu och motionera lite mer. Skämes tamefan.

Grattis Tessa som vann resecheckar! Klart vi kan dra till Portugallien, det vore en kanonsemester! Ett perfekt avstamp härifrån, och en härlig början på mitt nya liv. Ni får inte glömma mig när jag drar!
 
Är något nervös inför arbetsintervjun i morgon. Vill så gärna ha jobbet. Det känns nästan som om jag måste få det. Frågan "varför ska vi anställa just dig" har snurrat i mitt huvud hela dagen. Jag har egentligen inget bra svar och det stör mig. Man kan ju inte säga "för att jag är glad, samarbetsvillig och älskar att arbeta med människor" det svarar antagligen de flesta. Måste komma på något eget. Usch. När man svarar på den frågan, smörar man för sig själv eller för arbetsgivaren förresten? Båda kanske? Som om det inte räckte med "de stora frågorna" är jag fortfarande osäker på hur jag ska sminka mig, sätta upp håret och vad jag ska ha för kläder och skor. Det är ju större procedur än inför en dejt ; )



Och snälla, snälla, bestäm dig. För att vänta på ditt svar är det jobbigaste jag gjort på länge.
  


Kommentarer
Postat av: Tessa

hihi tack :) nånstans ska vi iaf! Och på frågan "varför just du ska ha det här jobbet" tycker jag att du ska svara: "För att jag är bäst och ingen skulle klara det bättre än mig". Maha :)

Postat av: Tessa

välkommen tillbaka förresten!

2007-04-12 @ 18:38:51
URL: http://theara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback