Vad är det för fel på mig?

Just nu är allt fucked up för mig. Jag har haft en kanondag. Började med en härlig långpromenad i solskenet och underbar musik i öronen. Passade på att svänga in på kyrkogården också. Det var så fint. Skämdes för att jag inte hade några blommor med mig men jag tror inte att farfar tog illa vid sig. Sedan hemåt för att byta kläder, ta fram en bra bok och sätta mig i solskenet på atlanen. Hann läsa i  ungefär 10 minuter innan Linda ringde och frågade om jag inte ville träffas en sväng på stan. Klart jag ville. Upp och hoppa, in i en ny outfit, borsta håret och fixa mig. Drog iväg till stan och snackade massor i solskenet. Shoppade sommarkläder på HM och kände mig kanonnöjd. Lyckades få en eftertraktad parkbänk mitt på gågatan och lapade sol i säkert en timme. 

Vi blev glassugna och ställde oss i den långa kön till stans bästa mjukglass. Träffade Frida och snackade lite med henne med, trevligt, trevligt. Linda bestämmer sig för att köpa mjukglass med vit chokladsås och strössel. Eftersom jag aldrig smakat någon sådan sås måste ju jag också ha, givetvis. Mjukglass med strössel och vit chokladsås finns redan som ett färdigt alternativ, i den mycket vackra och hemmagjorda glassmenyn. En sådan kombination heter Jonas favorit. Eller nåt sånt. Den avser strösslet kulört. Linda beställer innan mig och byter ut strösslet mot ett annat och får således en egen variant. När det är min tur att beställa säger jag att jag vill ha en likadan fast med "det" strösslet (pekar). "Jaha, kulört strössel. Då vill du ha en riktig Jonas" säger mannen som säljer glassarna. Snacka om att slå huvudet på spiken.

Hämtade upp syrran från skolan och åkte hem. Hemma fanns färdiglagad mat så det var bara att slå sig ner framför Felicity. En härlig dag alltså. Men nu sitter jag här vid datorn och är skitförbannad! Och jag vet inte varför! Har mest lust att kasta någonting i väggen eller skrika tills jag blir hes. Irriterar mig på petitesser och vill inte prata med någon. Tessa skyller på vädret, så det gör jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback