Vissa dagar vill man spara

Idag är det en bra dag. En mycket bra dag faktiskt.
Den började med en tripp till frisörsalongen, där klipptes våren in i ljuvliga (för tillfället) lockar. Det var till och med roligt att prata med frisörskan, vilket jag vanligtvis brukar finna lite jobbigt eftersom man inte känner varandra men ändå "ska" prata. Jag brukar ursäkta mig med att jag älskar att se när de arbetar och glömmer bort att prata, eller nåt i den stilen. Men men, idag funkade det som sagt fint.

Vackrare i håret och på bra humör bar de hemåt, packade picknickpåse (läs Håkan Hellström, ett kolikbarns bekännelser-tygpåse) med diverse godsaker och åkte iväg till bilprovningen. Samlade massor av vuxenpoäng och bilen gled igenom utan anmärkning, kanoners. Sedan var det plattan i mattan som gällde och möta upp brudarna på OKQ8 (ja, det finns fortfarande bara ett OKQ8 här) Självklart kom de glidandes i stans tuffaste bil, med det fetaste avgasröret jag sett på länge, och dunkade "Oh boy! Vilket vackert väder, solen skiner idag..." på högsta volym. Efter lite omplaceringar i bilarna bar det av till Norra stadsberget. Solen ville inte riktigt kika fram mellan molnen som hotade med åska, men det var grymt varmt och skönt ändå. Knäppte en hel del fina bilder också. Vi vandrade runt på berget och lekte i lekparken, det var vi och 50 andra ungar som nådde oss ungefär till naveln. Vilken tur att vi är så mogna, haha.

På toppen, med en underbar utsikt, fick jag min ack så efterlängtade födelsedagspresent. På pricken tre månader försenad, haha. Men den var så fin att det var värt att vänta på : ) En scrapbook med diverse fotografier och citat och låttexter som gud vet vart de hittat. Fint var det i alla fall. Och väldigt, väldigt uppskattat.

Det blev en snabbvist på Jossis altan med iskall juice och hårklippning, dock inte på mig. Det var hur härligt som helst och nu hittade också solen fram. Sedan tack och bock till alla och hem i racerfart. Upplysningvis blir folk helt kocko i huvudet i trafiken runt 16.30. Jag var på så bra humör att jag bara log och skakade på huvudet, Jossi hade legat på tutan konstant i 10 minuter :P

Väl hemma åts det stekt strömming med rivna morötter och potatismos. Det var hur gott som helst! En timmes vila innan jag drog på mig löparskorna och sprang. Det är sjukt men jag känner verkligen hur konditionen förbättrats. Förhoppningsvis kommer även kroppen att trimmas något : )




Nu, en eloge till dig som tagit dig igenom all text. Nästa gång ska jag fatta mig kortare...

Kommentarer
Postat av: Tessa

Så mycket text var det inte. Skönare att läsa en blogg med styckeindelning :) haha jag måste nog nalla lite av det du skrivit, för jag har noll inspiration nu :p kommer bara lägga upp bilderna. PUSS

Postat av: Christina

You're welcome! Tack igen för presenten, vet inte hur många gånger jag kikat på bilderna nu : )

2007-04-27 @ 12:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback