Dag ett

Idag började mitt universitetsliv! Först blev det upprop tillsammans med de 62 andra personerna som utgör min klass. Sedan drog läraren lite info om vad som händer i veckan och till sist tog Phadderiet MipH0 över och vi delades in i grupper. De guidade oss genom alla byggnader och visade oss de viktigaste salarna och sånt. Vi åt en gemensam lunch på kårhuset trappan som var jättefint och där riktiga kockar portionerade ut maten och garnerade den!

Jag hamnade i gruppen CFC (freongaser) och vårt uppdrag var att inhandla en 3-d mensionell groda att fästa på våra vackra namnskyltar och dessutom skulle vi komma på ett gruppnamn där CFC var förkortningen.
Eftersom vi hade en cykelnörd som "bara" pendlar 3 mil varje dag på cykel, bär omkring cykeln INOMHUS eftersom den är dyr, inte dricker alkohol, bara äter efter sin egna tallriksmodell ochinte för något i världen är uppe längre än till kl 22 kom han på den geniala idén att CFC skulle stå för Cykla Fort Cykla. Neheä, du tänkte jag men eftersom det var skitsvårt att komma på nåt annat på CFC så röstade vi nästan igenom det. Fast Cykla Fort Citrusfrukter var också ett alternativ. Sen kom jag på det! (ja, det var faktiskt jag) Jag skämtade om att CFC lät som KFC (Kentucky Fried Chicken) och så föddes Campus Fried Chicken.

Vi hittade grodor på lagerhaus och kände oss mycket nöjda. Vi tog en liten svängom på systembolaget innan vi gick hem igen. Hemma i korridoren stod jag inte längre ut i det extremt skitiga köket så jag började diska och plocka undan och så. Efter en stund kommer min granne, Jocke, ut och säger att han får dåligt samvete om han inte hjälper till att städa. Bra tyckte jag och så städade vi två hela köket. Himlarns fint blev det. Hans tips till mig var att lägga undan lite tallrikar, muggar och bestick som jag diskat så jag kunde använda samma nästa gång. Jej.

På kvällen drog vi till Vasaparken (Norrköping är jättefint!) och lekte lekar, tävlade och grillade. Av typ sex-sju grupper så kom vår grupp tvåa! Vi var hur nöjda som helst och vi hade helt klart det bästa spexet! Efter Vasaparken blev det förfest på Gripen innan vi drog vidare till Ottenfesten. Phaddrarna var så söta och frågade om någon behövde hjälp att hitta hem "Ingen går hem ensam! Inte ens om det är 50 meter!" Men vi var tre som skulle till samma hus så vi klarade oss. Musiken var grym på Otten och det var bara studenter överallt. Nollorna hade naturligtvis sina nolleskyltar, haha, gulligt.

Kommentarer
Postat av: Tessa

hahaha UNDERBART CHRISTINA!! UNDERBART!

Postat av: gissa vem ;)

du vet väl att cfc egentligen står för chelsea football club? ;)

2007-09-29 @ 02:06:18
Postat av: Christina

Hahaha, det finns ju bara en som har Chelseablått blod i ådrorna ;)

2007-10-01 @ 11:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback