Grillning, femkamp och shopping

Idag hade vi introduktionsföreläsning. Jag vet inte om det var mig eller belysningen det var fel på men jag kom på mig själv med att inte ha uppfattat vad läraren sagt. Antecknat hade jag dock gjort. Jag är lite knasig ibland.
Vi fick lära oss att den akademiska kvarten var en regel och inget undantag och därför betyder en schematid kl 8 att man börjar 8.15.  Efter föreläsningen hade vi basgruppssamtal, något som tydligen är väldigt viktigt. Klassen delades in i små grupper om åtta personer i varje och jag hamnade med Jovana, som jag även är i samma nollegrupp som. Grymt schysst tjej som dessutom bor i samma hus. Vi råkade nästan ta över basgruppssamtalet så vi var tvungna att hejda oss för att de andra skulle få säga nåt.

Sen gick jag och Jovana på stan och handlade lite lägenhetsgrejer som papperskorgar, lampor, ljuslyktor, en bricka, hålslagare, tejp, lim och anteckningsblock. Nu ska jag bara köpa en matta, tavlor och kanske gardiner eller nåt sånt. Ett badrumsskåp eller ställe att lägga alla toaprylar på vore också bra.

När vi hade handlat klart bar det hemåt till rummet igen. Jag lagade äkta studentmat i form av nudlar och sojabullar (det står så på förpackningen) Inte någon femstjärnig middag direkt men jag var nöjd. Halv sex möttes Jovana, Hanna, Philip och jag nere vid cyklarna och trampade in till Bomullsspinneriet tillsammans. Sedan cyklade alla klassisar ner till Lindöbadet som låg en halvtimme bort. Några latmaskar åkte buss :P På stranden hade vi femkamp och grillning för de som ville. Det blåste snorkallt men vi kämpade på och lag CFC vann hela skiten! :D Vi fick en godispåse i första pris och kunde cykla hem i mörkret. Det var faktiskt lättare att cykla hem. Nästan mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback