Lekar, igen. Fest, igen

Lördag. Dags att leka lekar tänkte faddrarna för de olika programmen i Norrköping. Sagt och gjort, vår klass delades in i två grupper och sedan gick vi runt till olika stationer och tävlade i allt från norsk karaoke till ryggpictionary. Det var skitkul även om vi inte vann :P

Efter några timmar ute på den väldigt blåsiga Himelstalundsängen (?), Himpa i folkmun, stod håret åt alla möjliga håll och vi gick hemåt igen och bestämde att vi skulle ses på Dalkarlen (studentboende) för att ha en för-förfest. Åter igen var det Catta, Jovana och jag som utgjorde tjejdelen. Och Stefan då, eftersom han faktiskt säger "naaaaw" och "ååååååh" när vi tjejer gör det. Så vi var väl fyra tjejer och sju killar. Det var kul att sitta i soffan och snacka även om vi inte hade någon musik och det som visades på tv var skitdåligt för en för-förfest.

När klockan var 19.30 gick vi ner till den riktiga förfesten, som hölls på Dalkarlens innergård. Viskulle ha varit där typ 19, så vi var väl fashionabelt sena hela gruppen. Det var asmycket folk på den stora innergården och de hade en DJ som spelade bra musik. Emellanåt blev det vissång (Tessa du skulle älska att sjunga så mycket!) och skålar åt höger och vänster. Nolleskål, Norrlandsskål, Mippskål, (miljöprogrammets skål) Younameitskål. Det var som sagt en grym stämning och framemot 22.15 bar det av till den riktiga festen på Trappen. Det var eftersläpp till Teknologernas sittning som vi gick på, vilket ledde till att hälften av människorna var hur fint uppklädda som helst och resten, ja, ni kan ju tänka er själva. Jag blev bjuden på kvällens drink av en gentleman i klassen och sen dansade vi tills ögonen gick i kors, ungefär. Vi hann gå ut på balkongen och ta lite luft en gång också.
 
Jovana stack tidigare för att vara med sin pojkvän sista helgen innan han sticker till Italien i ett år. Stackar, brörjade gråta på teknologfesten. Jag kramade om henne och sa att även om vi precis träffat varandra och vi inte känner varandra så bra så fick hon ringa om det kändes tungt. Vi andra stannade kvar och festade. När det var dags att gå hem var det Rasmus, Stefan och hans tjej, Catta, Pontus och jag som gick till Donken. Jag har aldrig fattat att folk blir hungriga när de går ut. Det blir inte jag. Och jag blir inte bakfull heller, även om jag dricker tillräckligt för att kunna bli det. Lite bra gener fick jag i alla fall ;)

Idag har jag städat hela rummet, vilket gick fort, och sen har jag tvättat en maskin, ätit fyra bönor eftersom jag haft dålig aptit senaste dagarna och nu ska jag ut på stan och leta fusksittningsoutfit, med temat raggare. Jag ska vara finraggare! Vilket är 50-tals raggare! Myrorna hade inget som passade den stilen tyckte jag, så nu blir det HM och andra billiga kedjor som säkert har nåt plagg i rätt stil. Nu drar jag ut i solen! Här är det fortfarande sommar!
 

Kommentarer
Postat av: tessa

jag vill sjuuuuuungaaaa :D och gå på din raggarsittning bredvid dig i dina fina kläder :D

Postat av: Christina

Gud vad söt du är! Du är välkommen! :) Och tack för hjälpen med hela outfiten!

2007-08-27 @ 09:33:32
Postat av: stefan

jag har alltid tillhört tjejgänget ;)

2007-08-27 @ 13:49:51
URL: http://elakeedvin.blogg.se
Postat av: Christina

Haha, du är bra söt du. Klart du får hänga med oss! ;)

2007-08-27 @ 15:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback