München Hoben!

I onsdags var det basgruppsarbete med mig som ordförande. Eftersom jag var allldeles ny i rollen visste jag inte vad som förväntades av mig men det gick helt okej. Nästa gång går det bättre.

På eftermiddan bar det av till Linköping och deras gigantiska ölfest München Hoben! Träffade solbrända och glada Ullis i den långa kön och pratade lite med henne. Kul att träffa nån från hemifrån! :) Väl inne på området kikade vi på diverse spex som en stippande orkester, till exempel. Vi köpte stora sejdlar som vissa hade öl i och vissa andra (jag) hade cider i. Valde man öl fick man 3.5:or, cider 4.5:or. Heheh, mer för pengarna. Tyvärr hade vi så förbaskat bråttom när vi skulle till campusbussen på vägen till MH så jag glömde min nolleskylt! Skämdes som en hund men slappa ha straffskylten som är jättestor och ful. Missade massor av poäng i alla fall. Vi miljöare höll ihop något sånär och dansade på bänkar och bord och överallt där det fanns plats. Vi gungade i takt och sjung med (skrek med?) i olika visor och sedan i allsången som utbröt när ett band entrade scenen. Det var fruktansvärt kul att vara där. Sahara Hotnights hade kvällen till ära hittat till Linköping och gjorde inte någon besviken.

Eftersom de hade varnat oss om att sejdlar var något som var eftertraktat så hade jag gömt min under bordet där vi stod, under en ryggsäck. Detta hjälpte inte och när det var dags att gå hem var min borta! Jag blev jätteledsen och besviken. Köp din egen jävla sejdel! Nu var det enda jag fick med mig ett märke att sätta på min kommande overall. Suck.
Det finns upplysningsvis mycket sjukt folk som studerar. Sådana som sitter ner på bänkarna när alla andra står på dem och dansar. Det är samma sort som pillar på flärpen på dina skor, frågar vad du bjuder för en viss kille och säger att "du är värd 100 poäng bara du" utan att du gjort något.
Melodin som vägrade lämna mitt huvud var "för vi har vårat glada barnasinnekvar, säg har ni erat glada barnasinne kvar?" som skreks som svar och fråga mellan bänkarna i öltältet tills en sida inte orkade mer. Så sjöng vinnarna "segern är vår, segern är vår! Vi har vunnit, segern är vår!"

Håll ställningarna hemma brudar! Jag är ledig vecka 44, så kommer jag inte hem tidigare ses vi då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback