Och det regnar, jag vill mysa.

Jag har ingen lust att blogga egentligen men tänker tvinga mig eftersom jag kommer att ångra mig annars : )
I onsdags stack vi till Laserdome och härjade. Vi härjade på ganska bra och länge låg jag totalfyra av 16 pers (stolt som en tupp!) Den som härjade på bäst var väl Moddan, men efter det kom Stefan som lyckades med bedriften att vrida sitt knä ur led. Stackars människa. Det som var mest oväntat var att första killen som kom fram till honom tittade, sa "oh, shit!" och vände sig om igen. Jovana lade Stefans ben i sitt knä och försökte hålla det så stilla som möjligt. Rasmus hade utbildning från lumpen men ville inte vrida tillbaka knät eftersom det redan var kylt med is och ambulanspersonalen var påväg. Han kände dock lite på benet och checkade lite andra grejer. De andra killarna ja. De vände sig om och vågade inte titta på benet och Kalazen drog massa dåliga skämt och kastade paintballbollar (kulor?) på folk. Jag gjorde väl ingen större insats heller, jag satte mig ner och höll Stefans hand så han skulle känna sig lugnare. Sen kom ambulanspersonalen och Hanna följde med till Vrinnevisjukhuset. Vi andra fortsatte att spela. Med något mindre glöd kan det tilläggas.

Igår var det pubrunda! Jag trodde att vi skulle gå klassvis, eller i alla fall med några ur klassen. Men icke sa nicke. Jag hade tur som fick med mig Malin från vår klass, för resten var nya människor från lärar, socionom och samhällekulturprogrammet. Vi gick runt till olika barer och hade tävlingar och spexade och fjäskade för de olika festerierna. Vi var väl 10-12 pers i varje grupp ungefär och en station eller bar gick ut på att man skulle ställa sig på ett led med händerna bakom ryggen. Jag ställde mig längst ut på ena kanten. Och jag prickade rätt kant kan man säga. För tävlingen gick ut på att jag skulle ta upp ett mariekex åt gången (totalt sett åtta) och skicka den med munnen till personen bakom. Personen som stod längst bak skulle äta upp alla kexen. ALLA KEX SOM HADE PASSERAT GENOM 11 OKÄNDA MÄNNISKORS MUNNAR! Ni som känner mig vet vad jag tycker om sånt, ni andra kan väl gissa :P Sen var det fest på kårhuset, temat var SunTripp. Det var dock bara ett fåtal som var utklädda och jag var ingen av dem. Det var synd att de inte öppnade till övervåningen för det blev liksom inget drag när det bara fanns ett dansgolv att välja på. Dessutom var kvällens bartender den långsammaste i historien! Hon öppnade två öl och två cider på samma tid som jag hinner städa rummet, ungefär. Seg som sjutton alltså.

Vi gick hem ganska tidigt, eller, först gick vi till donken naturligtvis. Jag åt en liten mcchicken och en mellanpommes. Jag hade ju trots allt bara ätit nudlar och fiskbullar kl 13 den dagen och då var kl 00.30. Sen var det hemmåt som gällde. Och när jag skulle sova så frös jag något kopiöst! Jag tog på mig mysbyxor, strumpor, eller tjockt linne, en långärmad myströja på det och sen kurade jag ihop mig under duntäcket, under överkastet som också är tjockt. Och ändå hackade jag tänder. Länge.

Andreas måste för övrigt vara klassens i särklass roligaste person. Jag börjar skratta bara jag tänker på honom. Herregud. Idag fick jag gå ifrån matbordet och sansa mig inne på toaletten, annars hade jag skrattat ihjäl mig. Han är livsfarlig :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback