Om vi har skinka? Nej, bara svin som dig

Dagens första kund i bistron. En man i 50-års åldern. Han är medellång, har jeans, grått hår och ser alldaglig ut i övrigt. 

Mannen - Har ni nån ost- och skinkmacka?
Jag - Tyvärr. Inte med skinka. Det finns andra smörgåsar. Den här (pekar) har kalkonskinka, det är det närmsta, annars finns bara det som är framme i montern.
Mannen - KALKON!? Vi är väl inga jävla muslimer heller!?
Jag (paff) - Man behöver ju inte vara muslim för att äta kalkon, det beror ju på vad man har för smak.
Mannen - Ja, det har du rätt i. Fast det var synd att ni tog bort skinkmackorna, de var goda. Nähäe, men har ni inte skinka så tar jag ingenting! (vänder på klacken och marscherar ut till sin vagn)

Va!? Finns det människor som honom, fortfarande? Jag avskyr det faktum att uniformen tvingade mig att ge honom service och vara om inte trevlig så i alla fall inte otrevlig. Jävla as. Hoppas att hans nästa skinksmörgås är dålig så han åker på magsjuka. Nu känner jag att jag är på samma nivå som honom, men då får det vara så.
Var det här hets mot folkgrupp? Hatbrott? Jag kunde ju ha varit muslim, eller nån brevid oss kunde ha varit det. Åh, jag blev så arg att det kliades i kroppen! 
 
Imorn blir det Storlien, som sagt. Har hört att alla som åker den sträckan dricker vin i mängder, oavsett veckodag. Kul för mig, fulla människor på ett tåg som kränger. Torka spyor ingår inte i mitt jobb, åh nej, det vägrar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback