Raggarsittning!

Igår var det äntligen dagen D för raggarsittningen! Efter att förgäves ha puffat håret utan att få den volym jag ville fick det bli som det blev. Jag hade i alla fall diadem så helt off var jag inte, haha. Kvällen började väldigt lugnt i korridoren nedanför min, ingen riktig förfest i mitt tycke, men det var nog för att vi hade så lite tid och mest samlades för att gå tillsammans. Stackars Andreas, hade jagat efter wunderbaums i hela Norrköping. Först sprang han till Statoil men de hade inga, så då traskade han ut till Mekonomen som låg 30 minuter ifrån. Enkel väg. Han köpte sin efterlängtade gran men alla tyckte att det mest luktade myggmedel och ingen orkade stå brevid honom särskilt länge innan man fick huvudvärk. När vi skulle gå var det jättekallt ute men Stefan lånade ut sin jeansjacka (tack!) så jag klarade mig fram till kårhuset utan att frysa. Väl framme insåg vi ganska snabbt varför Andreas sprungit runt som en skållad råtta utan att hitta nån wunderbaum. ALLA var i och på kårhuset! Nån som arrangerade festen sa att de varit till Statoil och köpt slut på deras förråd.

Jag fick kanonbra bordsplacering, dvs, vi fixade till en kanonbra bordsplacering. Stefan var min bordsherre och mittemot satt Jovana och Rasmus. Vi hade skitkul! Skålade och sjöng och tittade på de olika modeshowerna, uppträdanderna och övriga spex.

Kvällens meny var väl, hur ska jag säga, sparsmakad?
Förrätt: Knäckebrödsskiva
Varmrätt: Två korvar och potatismos (falafel för min del)
Efterrätt: Chokladmousse i ett shotglas
Dryck: Saft

Vi köpte dock cider och åt upp alla ahlgrens bilgodisar som låg som garnityr på bordet. Rasmus insisterade på att lägga dem på knäckebrödet. Ja, det blev väl inte äckligare precis :P

När middagen var över släpptes alla andra kockobellos in på efterfest. Vi fyra som suttit tillsammans plus Catta drog till Donken eftersom ingen var mätt efter middagen. Jag tog en päronmilkshake, namnam. Sen bar det tillbaka till festen som aldrig riktigt tog fart enligt mig. Kanske var det för att det var tisdag, kanske för att vi inte haft nån förfest, kanske hade jag bara för höga förväntningar. Lagom kul var det och vid ettiden nån gång gick jag och Jovana hem. Idag är det softardag big time. Har bara lite skolsaker att göra innan vi ska ner till laserhallen och kriga lite med klassen :)

Kommentarer
Postat av: tessa

Måltiden var i äkta raggaranda :D nästan. Men lite väl snål :P räksalladen hallå??? Alltså Christina. Du flyttar härifrån, och POFF så öppnar det två "nya" uteställen. Och du är ju alltid given att gå med! Men nu verkar ingen frestad. Kom hit! :P Fan va sugen på korv me mos ja blev nu...

Postat av: tessa

Förresten. Är detta inte en låt som passa oss en regnig höstkväll? :) http://www.youtube.com/watch?v=EbJtYqBYCV8&eurl=http%3A%2F%2Fgirlylicious%2Eblogg%2Ese%2F

2007-08-30 @ 00:46:12
URL: http://theara.blogg.se
Postat av: Christina

Jag vet, fick en inbjudan med posten till "Lyset":P Du får altl ta och komma hit! Man kan skaka rumpa här med : )

2007-08-30 @ 07:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback