Sista lediga helgen innan flytten.

I fredags gjorde jag stan med Tessa, inte för att jag egentligen skulle ha något men det är alltid trevligt att träffas, snacka och kika på grejer. Jag sparar mig till nästa fredag då det bär av till huvudstaden igen och jag har fyra timmar på stan att göra vad jag vill med.
På kvällen blev det en annan tjejträff, kanske den sista innan alla flyttar från Sundsvall till andra delar av Sverige. Jag körde så jag tvingade bartendern att blanda en alkoholfri drink. Han skrattade lite nedvärderande åt att jag inte drack en "riktig" drink och då svarde jag att det är genom de alkoholfria drinkarna man ser vad som är en bra bartender eller inte. Vem som helst kan blanda ihop sprit men det är inte lika enkelt att göra nåt utan alkohol som inte bara blir saft eller milkshake. (jag vet att det är en konst att blanda en god drink med alkohol, men men) Jag lät inte lika sur när jag sa det som det kanske låter här, faktiskt :P På uteserveringen blev vi sedan vittnen till hur en stor rovfågel flög ikapp och satte klorna i en svala mitt ovanför torget. Jag tror Linda sammanfattade det bäst "sånt där har man ju bara sett på typ animal planet. Fan vad sjukt."

Igår var jag och Tessa jättehurtiga! Långpromenad på Södra med picknick och utsikt som hette duga. Det var faktiskt en hel del människor som dels var ute och gick och dels plockade blåbär brevid stigen. I äkta sommarstugeanda (eller jag-bor-på-landet-anda) hejade vi glatt på alla och de hejade tillbaka. Att sätta sig i bilen igen kändes som en dröm för fötterna och benen. Tessas soffa gick inte heller av för hackor. Det märktes att vi var trötta båda två för vi garvade åt allt : ) Sen hämtade vi oss och åkte ner och köpte kinamat, eller thai eller asian wok eller vad det nu står på fasaden. Stekta nudlar med kyckling och grönsaker var innehållet i alla fall. Inte alltför pjåkigt. Vi åt ute på vår altan och insåg att man skulle vara mycket smalare om man åt allt med pinnar eftersom det tar längre tid. Det är i alla fall ursäkten jag kör med gällande min vikt :P

Idag har jag varit jätteflitig, vattnat alla blommor och buskar i trädgården, sopat altanen, tvättat och strukit kläder, diskat, dammsugit, städat rummet och ja, fejjat på. Ikväll blir det badning med brudarna, äntligen! Årets första dopp för min del.

Nu ska jag ut och sola lite! Känner hur det spritter i hela mig så fort solen kikar fram. Jippie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback