Snart, snart. För snart.

Nu är det inte längre till hösten som allt ska ske. Inte till hösten jag börjar plugga, ska flytta, tar tag i mitt liv. Det är nu. Det har gått sjukligt fort och jag har inte hunnit tänka efter känns det som. Förhoppningsvis har jag fyllt i alla papper, betalt alla räkningar och andra utgifter och fixat kontrakt och sånt tjoffs på rätt sätt.

Nu är min kusin och hennes pojkvän på besök. De har bilat genom hela Europa och hittat ända hit upp till bushen. (Tack för GPS, haha) Vi har visat dem lite typiska smågrejer som Södra och Norra Stadsbergen, Alnö, Systembolaget, sjukhuset, så har vi har storhandlat och matchraceat med nån J-80 båt i Sundsvallsbukten. Jag var åskådare eftersom jag är totalt okunnig när det kommer till båtar. Hur som helst så älskar de Sverige, eller, i alla fall vårat Sverige. Min kusins pojkvän säger att han skulle kunna flytta hit idag, han älskar att allt är välorganiserat, lugnt och tyst och att människor pratar "lagom mycket". Sen säger han att naturen inte heller går av för hackor. (Fast inte med just de orden) 

Ikväll blir det kräftätning med västerbottenostpaj och imorn blir det surströmming. Tur att jag jobbar då. Fy satan alltså. Man förväntas väl äta surströmming när man bor nära Höga Kusten och så men näe, en enda gång blev jag lurad till det. "Det smakar faktiskt inte illa. Det luktar jätteilla men när man äter är det gott Christina. Du MÅSTE smaka en bit" (Nej det var inte mina föräldrar som sa det :P)  Så vad gjorde jag? Höll för näsan allt vad jag kunde och smakade en bit. Tuggade så lite som möjligt och svalde. Släppte taget om näsan och vips så kom strömmingen upp fortare än den gått ner. Den landade finfint på gräsmattan. Så nu är det slutätet.  

Idag måste jag packa inför flytten. Och på fredag så träffar jag förhoppningsvis tjejerna och äter middag, om allt går som det ska. Samtidigt som jag ser framemot att träffa dem är det en påminnelse om sånt som jag annars förträngt. Tankar på hur jag ska klara mig utan dem. Jag vet att luktar fjortis långa vägar att säga så men det struntar jag i, för det är sant. Jag får se till att åka hem ofta :) Eller i alla fall inte så sällan. Snart fyller ju Tessa 20, vilket inte får missas. Sen blir det Ida i november, samma sak där, får inte missas. Synd bara att det tar fem och en halv timme med tåg. Fast jag kan ju jobba, och tjäna kosing på att åka hem istället för att spendera. Me like.

Nu ska jag gäspa lite till, ta en kopp kaffe och sätta mig i massagefotöljen här på jobbet. Att ha jour från 04-12 behöver inte vara så pjåkigt.

Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag trodde det var nåt fel på bloggen när jag läste att du skrev inlägget kl 07, men du hade ju jour :D då är du ursäktad! Kul att du/ni hälsade på! Du får ursäkta mig för din ksuin + pojkvän att jag inte var så social ^^ läskigt ju! Dom såg trevliga ut iaf :) "Fast jag kan ju jobba, och tjäna kosing på att åka hem istället för att spendera. " Du har officiellt världens bästa jobb. Kom hem ofta ^^ puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback