Uppdrag tårta!

Idag fick jag mitt allra första csnbidrag, jej! Så det blev storhandling, ett badrumsskåp och massor av mat.
Grupparbetet gick sjukt bra och vår lärare som ska sitta med som en vägledare satt mest och log under våra diskussioner. Sedan sa han "jag är otroligt imponerad av er grupp! Jag hade jättesvårt att inte hoppa in med egna tankar!"

Sedan var det uppdragsdags och alla i min nollegrupp knöts vackert fast i varandra med guldigt presentsnöre. Sedan skulle vi ta reda på massor av grejer på olika ställen i stan. Vi kom delad etta, såklart :)
För alla uppdrag vi klarat fick vi poäng, som vi sedan kunde köpta ingredienser för. Sånt som man kunde göra tårta av alltså. Vår tårta bestod av marängbottnar med annanas, hallonsylt, grädde, aprikoshalvor, bananer, strössel och gelégrodor. Behöver jag säga att det var påtok för sött? Klassen slog sig ner på de få stolar och i de två sofforna som fanns och kikade på film. Jag och några andra ur kärngänget som Jovana så fint kallar oss fick sitta på golvet. Alla skrattade åt den fruktansvärt töntiga Sällskapsresan som var kvällens film. Anledningen till att vi såg den är att det är SunTrip-tema på kårhusets fest nästa vecka. Fast de har varit så finurliga att de döpt kvällen till "Suntrapp" eftersom kårhuset heter Trappen. Oh well, nån har säkert ägnat mycket tanke och energi till det där så jag ska inte såga det helt :P

När filmen var slut bestämde vi oss för att gå ut och ta en öl. Men eftersom de ställen som hade folk verkade ha en medelålder på 35+ så irrade vi runt utan att hitta nåt. Det bidde ingen öl ikväll. Imorn har vi i alla fall enats om att ses på myrorna för att inhandla billiga raggarkläder à la 50-tal inför fusksittningen på tisdag. Jag, Jovana, Stefan, Rasmus, Anders, Philip och Pontus. Kärngänget med andra ord :P

Inatt är det fest i vårt hus. Jag har hört samma förbannade bas i flera timmar nu! Byt låt människor! : ) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback