Peppisar! :)

Idag har det varit en bra dag, faktiskt. Det största delen tillbringades i skolans bibliotek, där vetenskapliga artiklar skrivna ur en meteorologs (ja det stavas så :P) perspektiv på klimatförändringar var målet. Komplicerad sökning, nä, vad fick du det ifrån? Pratade med Per, vilket kändes bra. Han är lite mer som en pappa än bara programansvarig. Hoppas allt löser sig nu. Hoppas, hoppas, hoppas.

Kom hem och skrev min IBU. Den blev väl inget i nobelprisklass men den duger gott :) Sen kittlade pysslarnerven till i mig och jag började pyssla på det som ska bli en julklapp till familjen. Hoppas de kommer att tycka om den! Det är mycket arbete bakom. Och tanke. Och tid. Och KÄRLEK, såklart. Jag var mitt uppe i pysslandet, Jack Johnson sjöng för mig och jag tände alla ljus och hade mjukisbyxor på mig när Jovana smsade "Pepparkakor?" Jag älskar korta och koncista sms :) Naturligtvis ville jag ha peppisar, så jag drog på mig byxorna och blåste ut alla ljusen. Ner en våning, till det som kommer att bli vårt gemensamma kök och uppehållsrum. Alla korridorare var där, mina blivande korridorare alltså. Himlarns trevliga :) Jag känner mig mer välkomen dit ner än ut i mitt eget kök, det säger allt. Vi åt pepparkakor och drack glögg, som Jovana så snällt bjöd på! Gottigott. Vi kommer att bli feta, I tell you. Kikade lite på TV och sen drog jag upp igen.

Fortsatte att pyssla med julklappen, och när jag ändå hade ångan uppe passade jag på att möblera om. Jag flyttade spegeln till brevid ytterdörren och på spegelns gamla plats satte jag upp en whiteboardtavla. en whiteboard med svart, snygg, tavelram runt. DET TOG EN EVIGHET OCH VAR APJOBBIGT! Kan jag ju informera. Nu måste jag flytta sjalarna som hängde så fint där spegeln nu är. Oh, well. Nåt klurar jag ut.

Snart är det torsdag, Lucia. Jag kommer nog inte att se något luciatåg i år. Typ första gången ever jag inte gör det. Hemma visste man ju precis vart man skulle gå, här har jag ingen aning. Ska kanske kolla upp det och ta mig till nån kyrka. Lucia ju! Sen är jag ledig fredag och sen är det trappantömning! :D Åh vad jag längtar! Sista festen innan man drar hem. Jag längtar så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback