Sol och snö!

Om man kan åka 5h och 20 minuter utan att säga ett enda ord och ändå inte besväras av tystnaden, då är man nog bra svensk ändå. Bara en tanke som slog mig igår. Det var förresten en himla skön/skum känsla att åka tåg precis som vem som helst. Tur att jag hade bra musik. Var produktiv i hela 30 minuter och skrev julklappsrim med, så nu är det klart.

Hemma väntade världens bästa föräldrar på min ankomst, och kände knappt igen mig för jag hade min mössa på mig :) Haha. Mamma sprang förbi mig så jag fick vinka som en tok för att hon skulle se att det var jag. "Åh, vad fin du är!" var hennes första kommentar ^^ Vi åkte en liten tur runt Sundsvall så jag fick se den nya belysningen som de som bestämmer satsat pengar på. Mycket fint vill jag lova.

Sen hem, och prata massor, packa upp den gigantiska väskan och äta supergod julmat! Sen sov jag som en klubbad oxe :P

Idag är det solsken och blå/halvmolnig himmel. Otroligt att se något annat än vitt ljus när man kollar upp. Snön på marken är knappa decimetern tjock och smälter mer och mer för varje timme som går. Utanför mitt fönster är det barmark. Någonting är fel med vår planet, någonting är väldigt, väldigt fel.

Tror förresten att jag hittat ett ämne att skriva om i a-uppsatsen också! Snubblade liksom över något som intresserar mig massor och som kan vara ett framtida arbetsområde, när jag ska ut och rädda det som är kvar av vår planet :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback