Trappan from the inside

Igår jobbade jag på trappan. Kvällen började med kycklingfiléer och potatisgratäng. Sen var det ommöblering av alla bord och stolar och soffor och sånt. Garderobsjobb som var stressigt till tusen, tack SJ för att jag har blivit stress och folkhärdad! Varvade garderobsjobbet med att sitta och ta betalt vid entrén samt stämpla gästerna. Var även uppe och shotade krossad is med sournåt. Sen sournåt med sockerlag och citron, haha. Vi slet som djur men hade hur trevligt som helst!

En tjej kom fram i garderoben och sa "Jag måste bara säga en sak... Vi tycker att du är det sötaste vi sett!" Tack sa jag och funderade på vilka "vi" egentligen var. Aja, kul var det i alla fall att få en komplimang :)
Våra faddrar/festerister var duktig fulla, nästan allihopa. Haha. Sen, när gästerna gått, var det dags att städa undan och ställa fram alla stolar och bord igen. Guuuuuud vad jobbigt det var! Men efter det kom belöningen, i form av en gratis baguette och tillhörande dryck. Namnam. Så nu är jag hemma. Började jobba kl 19, kom hem kl 6. Nu ska jag soooooooooova. Och stänga av mobilen. Funderar på att sätta i öronproppar och ta ögonmasken. Inget ska få störa min sömn!

Jag är så fruktansvärt trött, så fruktansvärt, fruktansvärt trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback