Fettisdag eller festtisdag?

Läste på en fasad i stan att "En bra dag börjar på morgonen". Två fönster bort stod det sedan "Döm inte dagen fören solen gått ned". Men jag väljer att döma den här dagen ändå, för nu kan det inte bli bättre. Solen skiner från en klarblå himmel, överallt ligger nyfallen pudersnö och glittrar. På trottoaren knarrar snön sådär härligt vintrigt under stövlarna när man traskar på stan. Hade den trevligaste lunchen på länge, även om maten just inte var så matig eller speciellt god. 
Insåg att man kan sitta och se in i ett par ögon i en timme utan att bli less. : ) Gick en sväng på stan på jakt efter ingenting. Provade på några någonting men bestämde mig för att behålla pengarna i plånboken. Lycklig var jag i alla fall, och glad att ha en arm att hålla mig i så jag inte halkade omkull.

Köpte en hudkräm igår. Duschade och använde. Insåg 20 minuter senare att den visst har en aning "brun-utan-sol-effekt". Jättesnyggt på mina hlavnbruna/halvvita händer. Not.
Det gick inte att tvätta bort skiten heller, så alternativet var att smörja in händerna igen och hoppas att allt försvinner när jag tränar ikväll. Oh, well. Det ska väl vara jag som lyckas köpa något utan att läsa ingående på förpackningen.

Fick brev från det som varit mitt jobb den senaste tiden. Visste att det innehöll besked om fortsatt anställning eller inte. Fick en grym flash back från gymnasietiden och en enorm klump i magen. Jag ville veta vad som stod i brevet utan att läsa det, hur konstigt det än låter. Darrade på handen när jag sorterade posten och satte mig vid köksbordet. Ett antal djupa andetag och så öppnade jag brevet.
"Vi har nöjet att meddela att vi vill gärna..." Jag fick det! Av 25 anställda blev fyra kvar och jag är en av dem!  :D Kan inte fatta det. Började sist men får vara kvar. Otroligt. Otroligt skönt.

Så jag väljer att döma den här dagen. Nu. Ska käka semla sen, fira fettisdagen som visade sig bli en festtisdag. Grattis mig själv. Livet rullar äntligen framåt.




I etern [4taste - sempre que te vejo]

Kommentarer
Postat av: Tessa

Grattis :D Till allt!

Postat av: Christina

Tack! Känns som om jag har ett himla flyt just nu. Hoppas att det håller i sig och smittar av sig till dig/er :)

2007-02-20 @ 22:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback