Shit pommes frites

Åh, fan. Så kan gårdagens kväll sammanfattas.
Dagen började finfint med födelsedagspresentshopping med Ida och Tessa. Det var så mycket saker inne på Boom som jag ville ha, men min plånbok var inte inne på samma spår tyvärr. Vi visste precis vad vi skulle köpa och efter att ha gnuggat de för tillfället försvunna geniknölarna kom vi fram till hur mycket var och en skulle betala. Och till vem man skulle betala. Ida och Tessa gjorde sitt yttersta för att slå in presenterna vackert. Tur att det är tanken som räknas och att pappret ändå ska av så fort som möjligt, haha. När shoppingen och inslagningen var avklarad bar det av mot bolaget där jag skulle träffa Jossi för lite annan shopping. Jag slog till på en Casal Garcia och Jossi köpte några cider. Snabbt och enkelt sänkte vi medelåldern inne på bolaget med ungefär 30 år.

Efter det var det hemmet som hägrade och där lyckades jag svepa ihop jättegoda syltrutor och även provsmaka dem innan det var dags för att klä på sig. Tunika eller byxor och linne var kvällen stora fråga. Efter lite smsande med Tessa kom vi fram till att det var alldeles för crapigt väder ute för tunika, så det blev jeans. Med presenterna i ena handen och vinflaskan i den andra skjutsades jag till lägenheten där sällskapet redan väntade.

Tessa hade i ett svagt ögonblick lovat att göra sotade ögon på mig, något som jag alltid tyckt varit så fint på andra men liksom inte fått till på mig själv. Tessa visade sig vara ett proffs! Det blev ursnyggt! När hon sminkade mig såg hon varken nöjd eller missnöjd ut, så jag frågade hur det egentligen såg ut. "Ja, jo. Jag tycker att det är snyggt, men jag vet inte vad du tycker. Du har så höga krav" svarade hon. Fan också tänkte jag. Att andra jämt ska tro att jag har höga krav på dem. Det är något som verkar förfölja mig utan att jag menar det eller vill. Jag har höga krav på mig själv. Det enda jag kräver av andra är att ska respektera mig. Jag vill inte att folk, mina vänner, ska vara rädda för att misslyckas i min närhet. Eller att inte duga i mina ögon.

Vinöppnartime och ingen krokskruv. Sällan :P Men då kom i alla fall testosterondelen i gänget till användning i form av Markus med skruv, skruvmejsel och tång. Ni får lista ut hur det hela gick till men ut kom korken i en bit och med ett karaktäristiskt "poff".

Efter vinöppningen var det i alla fall dags för ett parti TP : ) Jag hade aldrig spelat det förut men gud vad roligt det var! Jag tror vi enades om att jag vann, jag var i alla fall närmast att vinna innan vi stack. Innan dess hann vi bland annat "lära" oss att Danmarks flagga är gul och röd, nissarna på julafton målar schackbrädet med klarlack och att sångarna i Savage Garden heter Darren och Brännström.

Sedan var det dags för en av kvällens höjdpunkter: premiäråk i Jossis bubbla! Jag lovar, den går inte av för hackor. Tre sköningar i baksätet, mig inkluderat, beväpnade med filtar och två tuffingar i framsätet som förde ekipaget mot stan. Vi tog oss på något sätt till Max, vilket verkar vara mötesplatsen för folk med egna bilar på nätterna. Det var ett himla bra tag sedan jag kände mig så totalt felplacerad som jag gjorde där, men men. Sällskapet var bra. Jag försökte att vara fördomsfri och inte se alltför borta ut när de flesta konversationerna började med "Hej. (paus) Hörru, jag såg att det var en ford blablablabla med insprutsmotor blablablabla någonting som nån skulle sälja på blocket." Det var en helt annan värld! Jag gillade dock när de burnade, hehe. Men jag är nog mer en motorcykeltjej. Eller en Ferrari och Lamborghini-tjej :P Är i alla fall glad att jag fått se "the dark side" av min stad och som sagt, folket var mycket trevligt!

En mycket trevlig fredagskväll. Men nästa gång blir det minsann dansa av. Jag känner det i blodet nu.

Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag vill öva mer på dom sotade ögonen! :) jag har fundilerat ut hur jag ska göra bättre. Och jag sa att du nog hade höga FÖRVÄNTNINGAR, inte krav ;) för det var kanske mest jag som krävde att jag skulle sminka dig? ^^

Postat av: Christina

Tsss, förväntningar, krav, same shit different name :P Du får mer än gärna öva på mig nästa gång vi ska ut!

2007-05-07 @ 17:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback