Sthlm tur och retur

4.50. Jag vaknar med ett ryck till Amy Diamonds senaste dänga. Typiskt Rix FM. Slår av så fort ögonen lokaliserat radion. Sen packa och åka ner med tåget till huvudstaden! Mötte upp Josefin, inte min Jossi utan en annan, och tillsammans åkte vi ner. Vi hittade till hotellet där kursen skulle hålla till och efter lite strul med personal och kortnycklar och låsta trappor hittade vi fram och kom in i "konferenslokalen." Den var i princip ett dubbelrum utan sängar, där någon slängt in en whiteboard, fyra bord och typ 30 stolar. Det fanns två lediga. Jag slängde mig ner på den ena och Josefin tog den andra. Det var asvarmt där inne och AC är tydligen en lyx som inte hittat till rummet. Så fick jag en pappersskylt "Skriv ditt namn". Kändes som en stor flashback till lågstadiet. Sen skulle man berätta om sig själv. Min tanke var "vem fan bryr sig om vem jag är?"

Det visade sig senare, efter diverse grupparbeten och diskusioner, att stockholmarna var otroligt trevliga! Det var lite blandade åldrar, men de allra flesta var under 30 och jag tror aldrig att jag har kommit in i ett redan tight kompisgäng som jag gjorde nu. De fick mig att garva så tårarna rann. De tog hand om oss "norrlänningar" utan att mobba oss alltför mycket, haha.

Måndagen bestod mestadels i att komma in i gruppen och samarbeta. Helt okej. På kvällen hann jag knappt kliva ur duschen på hotellrummet innan jag somnade, kändes det som. Men så hade jag ju klivit upp i gryningen också :)

Tisdagen hade filmtema. Det kändes lite som om de försökte hjärntvätta oss med allt snack om "nya SJ" och hur man ska bemöta kunderna. Men åter igen räddades en tråkig kurs av underbara blivande kollegor. När vi slutade för dagen frågade de oss om vi ville hänga med ut och ta en öl. Javisst! Vi hittade till en mysig bar på götgatan som hette Patrick's eller nåt sånt. Så beställde vi. Och tro det eller ej, men jag drack min allra första öl. Och jag dog inte ;) Det var faktiskt helt okej och jag kan gärna tänka mig att dricka fler, så nu är jag laddad inför pubtömningen också! Innan vi gick hem hann jag dessutom köpa ett par svarta ballerinaskor. Min dag var fulländad.

Onsdag var avslutningsdag och åter igen var det gruppövningar och skit :P Men en övning var faktiskt riktigt rolig. Den gick ut på att man två och två skulle turas om att i 30s enbart ge positiv feedback till den andre. Den andre som inte fick kommentera feedbacken.

Jag snackade nästan uteslutande med killar, fråga mig inte varför de haffade mig, men så blev det. Och de sa så otroligt fina saker. Jag tror att de stämmer bra och hoppas att de verkligen gör det. Nu tänker jag vara skrytsam men eftersom det här trots allt är min blogg så får du väl hoppa över följande rader om de stör dig : )

Andrés sa att "Du är en väldigt positiv person. Du har lätt för att skratta men är ändå lugn. Du är en sån som man skulle vilja ha omkring sig när det är stressigt eller strular. Och du har en bra blick, för du kollar folk i ögonen när de pratar vilket gör att du ser intresserad ut och man vänder sig till dig"

Magnus och Johan sa liknande saker som handlade om att jag hade väldigt lätt för att anpassa mig och att de lätt kunde tänka sig att umgås med mig på fritiden med.

Sebastian sa att jag "Är en sån som tänker efter innan du säger något. Det märks att du är intelligent. Och det gillar jag. Du har starka värderingar som lyser igenom i det du gör. Och du har väldigt, väldigt fint hår"

Josefin "Mitt första intryck av dig har totalt raserats. Då tyckte jag att du var reserverad och superseriös. Men nu vet jag att du är så otroligt rolig! Du säger så knäppa grejer så man bara måste garva. Men du är smart också, absolut. Du är himla skön"

Andrés och Josefins kommentarer träffade nog mest i hjärtat, även om de andras också värmde :)
Och kommer jag till Stockholm är det bara att ringa Vladimir, så kommer jag in på vilken klubb jag vill i princip, utan att köa. Gud vad jag älskar sånna kontakter :)

Hoppas vi ses igen Prisca, Elias, Claes, Linda, Dan, Elin, Marcello, Nina, Johan, Andrés, Magnus, Vladimir och Sebastian. Jag saknar er redan.

Kommentarer
Postat av: Tessa

Bira bira bira, bärs bärs bärs!!! ;) nu får du ju inte glömma oss nötter när du har en massa annat folk kring dig ^^

Postat av: Christina

Men din knasboll! Jag kommer ALDRIG att glömma er! Är du med på pubtömningen då? :P

2007-05-25 @ 21:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback