Stora korvstoppningsdagen

4km idag igen. Alldels för stark pastalunch igen. För somriga kläder igen och på tok för mycket att plugga, igen.

X2:an var schysst (X2 är tågmodellen, X2000 är konceptet med bistro, första klass, eluttag osv. Snacka onödigt vetande) Nu kan jag stänga av strömmen i ett rullande tåg, tömma vattentankarna, nödöppna dörrar som är låsta och byta säkringar. Hallå, jag ska vara tågvärdinna över sommaren, inte resten av mitt liv som vissa verkar tro. "Om tjugo år kommer ni fortfarande att stormtrivas som tågvärdar" Jag vrider alltid lite på mig i stolen och pressar fram ett leende. 20 år. Det är ju så länge jag levat. Shit. Inte för att det är något som helst fel på att vara tågvärdinna, tågmästare, ombordpersonal eller vad du nu vill kalla det, absolut inte. Men inte under så lång period kanske. Jag gillar utbildningen faktiskt. Även om dagen mestadels bestod av att lära sig 40 sidor teknisk information om tåg. Räknas jag fortfarande till kategorin som "suger åt sig kunskap som en svamp"? Börjar nästan tvivla på det nu.

Nä, måste läsa mer fysik. Uscha. Arkimedes princip på dig själv dumma bok :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback