Vem är hon i spegeln?

En jävla skitdag har det varit idag. Det började med att jag inte hann äta någon frukost. De som känner mig något sånär vet att jag inte fungerar utan mat. Speciellt inte utan frukost. Men jag hann inte. Sen 300 förbannade sidor med säkerhetsparagrafer och föreskrifter gällande tåg och tågtrafik. Jättekul. Dimman var tjock i hela stan, regnet slutade aldrig att smattra och nej, det var inte mysregn med tända ljus, en filt och en bok. Det var jag-har-inget-paraply-regn och tillbringar min dag i en kall källare. Åkte bort till bion för att hämta ut biljetter, nähä, de öppnade inte fören senare. Hämtade syrran på skolan och tillbringade en evighet i bilköer och med enbart dålig musik på radion. Så hem, körde efter folk som höll 85 på motorvägen eftersom jag inte kunde köra om. Snälla människor, det är VATTEN som faller från himlen, inget som fräter sönder bildäcken eller hindrar foten från att trycka ner gaspedalen. Kom hem och käkade upp den tredjedel av kebabrullen som var kvar från igår och tog bort lite hår från benen med epilatorn. Sen packa väskan med baddräkt för att träna i stan. Det regnar ju ute och då kan man inte springa tänkte jag. Handlade först vinflaskor på systemet och sedan exotisk frukt på City Gross. Tre fjortisar med iq fiskmås satt i kassorna, vilket ledde till milslånga köer och när vi äntligen kom fram visste tjejen inte vad en carambole var. "Höh? Vad är det här för frukt? Kara vad? Jahaa, carambole, hur stavas det?" Det tog bara 3 minuter att hitta carambole i häftet. Grejt. Sedan kom kumquaten. Behöver jag säga mer än så? Kön gick halvvägs genom affären och till slut säger mamma "strunta i den där" Nästa objekt på rullbanded var physaliskorgen. När tjejen i kassan frågade efter kilopriset på dem vände jag på klacken och gick. En ängels tålamod hade tagit slut för länge sen. Visst, alla får vara nya på jobbet, men ordet utbildning har aldrig varit så underskattat.

Vände kosan mot stan och åkte för att träna. Kommer fram till kassan i badhuset för att mötas av en stor skylt med ordet "STÄNGT" på. Nu var jag verkligen förbannad. Jag ville ju träna. Slängde mig in i bilen igen och åkte för att hämta ut biljetterna till Pirates. Möts av en obemannad kassa men sen kommer en medelålders kvinna. "Hej, jag hade reserverat två biljetter..." Jag säger bokningnumret. "220 kronor blir det då" Jahapp, håller precis på att ta upp pengarna när jag kommer på att man kanske kan få poäng på klubbkortet, så jag frågar. "Nu har jag redan tryckt ut biljetterna så det är för sent. Du måste visa kortet på en gång förstår du. Innan du betalar" Fan vad arg jag blev, allt bara låste sig. Är det inte hennes jobb att fråga om man har klubbkort? Vem bad henne skriva ut biljetterna innan hon ens visste om jag hade pengar? Men istället för att protestera blev jag tyst. Som sagt, jag var så arg på allt som hänt den dagen att jag inte fick ur mig något. Inte där i alla fall. Jag gav henne pengarna och tackade inte för biljetterna. Ute i bilen hoppades jag att "klimakteriekossan skulle ruttna i helvetet med sina jävla bonuspoäng"
Jag har aldrig sagt sånt. Men jag inte mig själv. Mamma kommenterade inte ens det jag sagt vilket bekräftar hur annorlunda jag är idag.

Skjutsade syrran på sin träning och åkte hem. Var så förbannad att jag snörade på mig joggingskorna och stack ut i dimman, på den dyblöta asfalten och bland maskarna. Så sprang jag min vanliga runda i ren och skär ilska. Och nu ska jag försöka plugga fysik. Fysiken som kräver en heldags laborationer, en heldag jag inte har eftersom jag utbildar mig varje veckodag fram till den 15:e juni. Dessutom ska jag ha nationellt prov i fysik, en till heldag jag inte har. Fysiken måste vara klar och betygsatt innan den 12:e juni, då allt ska skickas till VHS. Men enligt SJ får man inte fattas en enda dag på utbildningen. Allt skiter sig just nu. ALLT.

 

There's a club if you'd like to go you
could meet somebody who really loves you.
So you go, and you stand on your own and
you leave on your own and you go home,
and you cry and you want to die.

When you say it's gonna happen now,
when exactly do you mean? See I've already
waited too long and all my hope is gone.

You shut your mouth
How can you say
I go about things the wrong way
I am human and I need to be loved
just like everybody else does.

T.A.T.U - How soon is now?

Kommentarer
Postat av: Tessa

Vad ska man säga...? Måndag den 14:e liksom. Näe men allvarligt, jag lider med dig gumman! Blir ju arg bara jag läser bloggen. Nu rycker vi upp oss, och biter nån annan istället!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback