Côte d'Or, mon amour!

Jag njuter av vad som är den sista slappdagen på 2008. För imorn kan man ju inte slappa :P Jag har haft en superbra dag hittills med en trevlig och god men alltför kort lunch med Tessa och sedan lite shopping på ikea. Vad skulle man göra utan ikea? :)

 När jag kom hem väntade ett paket från mormor på mig och jag fick lite smått och gott som mormor packat ihop! Mormor är guld^^ Sen åt vi pasta med ädelostsås to die for, och avslutade med min nya favoritchoklad, bouchée från Côte d'Or, de är stört goda. Sen ser de ut som små elefanter, så de är lite roliga med om man har knäpp humor som mig :P



Nu ser jag på hockey, Frölunda - Timrå och hoppas innerligt att Timrå ska sno åt sig 3 härliga poäng innan nyår!

Dagens sämsta är Studentbo i Norrköping. Vilka jävla egoistiska översittare till idioter som sitter där och jobbar! Fy faaan säger jag bara! De är bra på att ta hyra och sätta upp lappar om att de boende ska skärpa sig gällande både det ena och det andra, men vill man få något fixat måste man nästan mordhota dem innan något händer och då vill de gärna komma dagtid med "deras nycklar" och fixa vad man nu vill ha fixat i sitt rum. Dra åt helvete säger jag bara. Idag hade underbara Sara tagit sig till studentbo för att kvittera ut mina nya lägenhetsnycklar, jag ringde IGÅR och kollade att allt var okej. Idag fick hon veta att hon minsann inte alls kunde hämta nycklarna bara sådär, utan att hon skulle komma tillbaka senare. Gaaaaah, jag är så arg! Folk som inte kan sitt jobb ska inte få vara kvar där. Gör om, gör rätt. Det finns MÅNGA människor som skulle kunna göra jobbet bättre, och som är arbetslösa.

Puh, så, färdigklagat :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback