Chokladtryffel

Idag har jag gjort chokladtryffel, efter recept från Tessa. Gudomligt goda. Och jag som skulle gå ner i vikt, attans. Men jag får väl banta imorn :P

Ikväll, när jag och Hanna kommer tillbaka från gymmet, ska jag dricka gott kaffe. Som den vänliga damen rekommenderade. Hon började prata om vilket kaffe som var godast och om hur viktigt det är med vattnet när man kokar kaffet och hon upplyste mig om att "Skånerost" absolut inte kan drickas här i Norrköping, det visst hon, för hon var ursprungligen från Malmö och där har de annat vatten och här kommer inte kaffet till sin rätt så det vore bortkastade pengar. Haha, väldigt trevlig dam faktiskt! Så ikväll blir det Zoega's ekologiska kaffe. Så blir både damen, miljön och förhoppningsvis även jag nöjd ^^



Nu trääääääääning. Jag längtar faktiskt till gymmet! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback