Fem skoldagar kvar

På onsdag är jag officiellt klar med mitt första år på universitet. Ett helt år har jag pluggat. Det har gått så sjukt fort, varit bland det mest slitsamma, omvälvande och roligaste jag någonsin varit med om. Så många nya vänner, så många nya minnen. Människor som jag bara råkar hamna på samma utbildning som utgör nu en viktig del av mitt liv.

De sista dagarna, nej, veckorna, nej inte det heller. De sista månaderna har varit de mest stressiga och slitsamma på flera år. Skola, sektionsstyrelse, Max-festeri, fadder, jobba på trappan. Och så allt annat. Försöka leva. Jag vet att jag kommer ha ångest första lediga dagen efter skolan. För just nu är det så (och har som sagt varit i flera månader) att sitter jag en dag utan någonting att göra så är det helt enkelt för att jag glömt bort vad jag borde göra.

Men men. Jag åkte hem en snabbis över morsdag. Det var så skönt att vara hemma! Gick ut med syrran och hennes pojkvän på fjortisbaren nr 1 men eftersom de båda är 18 fick det bli så. Körde bil för första gången på månader gjorde jag med, haha. På söndag blev det fika på sängen för mamma med presenter och nyplockade blommor. Hon blev så glad, det riktigt sken om henne :) Sen åkte jag och klippte mig. Har aldrig haft så kort hår, det blir 4 cm tofs om jag försöker göra en hästsvans, haha. Men folk har sagt att jag ser fin ut i min nya frisyr, och jag väljer att tro på dem :) På måndag hälsade jag på mina kära grannar en sväng innan jag tog tåget söder ut igen. Fem väldigt långa timmar senare ramlade jag in till folket på gripen och såg lite film. Trevlig avslutning på dagen!

På fredag är det sommarX i Linköping. Då blir det fest vill jag lova! Innan dess måste jag bara hinna köpa en present till Jeanette och Bengan på lördag. Och så en till söta Hanna naturligtvis :)

Så, mitt liv den närmaste tiden. Torsdag = fullbokat, Fredag = fullbokad och SommarX, Lördag = fullbokad och fest, Söndag = fullbokad, Måndag = fullbokad, Tisdag = fullbokad, Onsdag= fullbokad och slut på vårterminen. Torsdag = Ligga i koma av utmattning. Koman kommer nog hålla i sig några dagar. Men den 9:e börjar jag jobba igen, på mitt sommarjobb. Så tills dess har den nog försvunnit. Förhoppningsvis dårå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback