nu är det redan imorgon :)

leeeedig dag idag! sov till 12, ganska precis. pluggade som en idiot och sen lagade jag god mat i form av räkor och wookade grönsaker i bbq "smokey hickory" grillolja från CajP. Mums!



vad har jag mer gjort idag? Hm, tränat! kändes skönt faktiskt! ska passa på att träna nu när det bara är april ut som gäller på kortet. sen blir det till att typ promenera eller nåt :)

igår natt kom P upp vid typ 1. han var hungrig och hade inget att äta förutom pålägg :D så han fick med sig lite bröd ner, och vägrade ta nåt annat, haha! stackarn, kan ju inte låta honom svälta bara för att csn inte kommer förens på fredag :D

Imorn är det exkursion hela dagen som gäller! jag gillar faktiskt exkursioner och nu har vi en man som är jätteduktig på det han gör och får en inspirerad av samhällsutvecklingen (med fokus på städer!) jag borde kanske pluggat nåt sånt istället? jag blir helt fascinerad när man pratar om hur man tänkte när man planerade gator, anlade badhus, arenor, rådhus och sånt. Kuriosa som att colosseums övre våningar är lägre än de under, för att det ska skapa en synvilla och ge intrycket av att hela byggnaden är högre. Eller som att folk i rom blev blyförgiftade när man uppfunnit de första vattenrören med tryck i, av bly förstås.

dagens äckligaste: får bli två reklamer. en för Axe, med killen som har sjukt mycket armsvett. hur tänkte de där? ska nån känna sig träffad? och vågar man köpa deodoranten (inte bara en deodorant, utan också en anti-perspirant! som de säger) om man är "normalsvettig"? Den andra är Jalas-skorna. och de fruktansvärt äckliga tårna med ansikten som sjunger! trodde att den reklamen försvunnit för gott men inte! tillbaka och värre! och jag som inte ens har nån fobi mot fötter tycker att den är sjukt äcklig. åter igen, hur tänkte de där?

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback